חבר כנסת נולד
חבר כנסת נולד – עתיד הפוליטיקה
כללי:
בתחילת דרכן של המפלגות הן ריכזו לתוכן אנשים בעלי אידאולוגיה ורצון עז להשפיע, לשנות ולשרת את הציבור. למצער, ככל דבר בחיים הניתן לו מחזור חיים, זה של המפלגות נדמה כי הגיע לקיצו. התוצר המפלגתי קרי נבחרי הכנסת, איננו מספק, חדל מלהיות מונע מטעמים אידיאולוגים ואיכות נבחריו אינה עולה בקנה אחד אם האיכות האמיתית המצויה בעם ישראל. תחום הטלויזיה, האינטרנט והסלולרי מוביל את חיי החברה לעידן חדש. יותר ויותר אנשים נחשפים על שלל כשרונותיהם וזוכים לחשיפה ואהדת הציבור. במקום בו תוכנית כוכב נולד או נולד לרקוד הצליחה, אין מניעה שתוכנית "חבר כנסת נולד" תכשל. נהפוך הוא, הציבור צמא לנבחרים חדשים בעלי איכות ותוכן שישנו את המצב הקיים. הדרך להתהוות בחירות אלקטורליות מזן חדש יכולה להתחיל באינטרנט.
מאפייני האתר:
דרישות מהמועמד:
שידור וידאו באורך של חמש דקות בו חושף המועמד את עצמו, עברו, שאיפותיו.
קורות חיים באורך מלא ומפורט מוצגים באתר. (טופס חתום מוגש למנהלי האתר)
בלוג בו רושם המועמד באופן שוטף את עמדותיו בנושאים שונים.
רשומות בהן מתבקשים המועמדים לענות לשאלה ספציפית זהה.
אגנדה אישית בה מבקש המועמד את תמיכת הציבור. (דת, איכות סביבה,כלכלה, תחבורה, בטחון וכולי).
בפרק זמן של שלושה חודשים מיום הצגת מועמדות, על כל מועמד לגייס תמיכה מינימלית של 5000 קולות על מנת לעבור לשלב מתקדם יותר בסינון האתר את המועמדים. התמיכה תהיה בעזרת (פקס,מכתב) טופס חתום עם פרטים מזהים מלאים בליווי חתימה שיגיעו למערכת. זהו למעשה הקמפיין הראשון שעל המתמודד להוכיח כושר ביצועי.
גולשים:
סביב כל מועמד נוצרת קבוצת תמיכה\ נגד.
גולשים יהיו רשאים להשתתף בתוכנית רק תוך כדי הצגת פרטים מלאים.
כל גולש שנכנס לאתר יתבקש לדרג את המשתתפים. (החל מגיל 15 תינתן אפשרות הצבעה)
גולשים יהיו מוגבלים למספר המועמדים בהם הם תומכים (עד 10)
אתר מנהל:
גיוס כספים להקמת האתר ופעילותו. ישנם מספיק אנשי עסקים שיביעו את תמיכתם הן הפומבית והן הכספית בייזום וביצוע הפרויקט. הכספים הם כתרומה בלבד על מנת ליצור נתק מוחלט בין הון ושלטון עתידי.
הקמת גוף מנהל. בחירה של אנשים מקצועיים לניהול החברה. (חברה ללא מטרות רווח).
יצירת אתר מנהל מקצועי ואיכותי. ייתכן והדרך הקלה ביותר למימוש הנושא הינו חבירה בשלב ראשון של הקמה לפורטלים קיימים (וואלה,תפוז,נענע) ויצירת מתחם מבודד לצורך העניין.
פרסום בכלי תקשורת שונים.
יחסי ציבור יהיו בשפע ליוזמה עקב חדשנותה.
יזום פניה לאישים מוכרים וידועים בתחום העסקים/ כלכלה/ חברה להציג מועמדות באתר.
יזום פניה לחברי כנסת מכהנים ולחברי מפלגות פעילים להציג מועמדות באתר.
יזום פניה לגופים ציבוריים, "מכון לדמוקרטיה", מפלגות קטנות אך חשובות שמעדיפות להגיע לפרלמנט דרך מטריה רחבה יותר (כגון הירוקים,תפנית), תנועות חברתיות שונות להציע מועמדים מתוכם.
גופים כלכליים יפרסמו באתר ויתנו את תמיכתם הכלכלית לאחזקתו.
מועמדות תהיה כרוכה בתשלום סכום ראשוני של 1000 שקל. (רצינות המועמד)
יעדי האתר:
גיבוש קבוצת אנשים מצטיינים שעברו סינון אינטרנטי ראשוני.
הפקת תוכנית טלויזיה שלוקחת את קבוצת ה- 30 הנבחרים ומהם בוחרת 10.
מטרת התוכנית היא לתת במה לנבחרי האתר ולהוכיח את איכות הנבחרים הלכה למעשה. גם אם מתמודדים נפסלים ביחס לאחרים, אין זה מוריד מחשיבותם ביצירת רשימה מעניינת וייחודית בעתיד דרכה של התנועה.
הקמת תנועה חדשה שמלכדת לתוכה את הנבחרים (עד 120) ומתיצבת כאופציה לבחירות הבאות לכנסת ישראל.
בבחירות הבאות לכנסת ישראל, יהיה זה תפקיד הבוחרים להחליט, מהי כמות האנשים שהוא מעדיף לראות בכנסת ישראל מתוך הרשימה הארוכה מאוד של אנשים מעולים שהוא נחשף אליהם במהלך הסיקור האינטרנטי והטלויזיוני.לו היתה קיימת אלטרנטיבה כזאת בבחירות הקודמות. בטוחני שהיום קבוצת האנשים הזאת היתה לשון המאזניים האינטלקטואלי בוועדות הכנסת הרבות.
מאפייני המפלגה החדשה:
ניטור אינטרנטי מתמיד לגבי איכות הנבחרים,פועלם והחלטותיהם.
גיבוש החלטות עקרוניות במקביל לסקרים אינטרנטיים.
יוזמות חקיקה מלוות בדעה ותמיכה ציבורית רחבה יותר.
יצירת אחריות אישית בין נבחר ובוחריו.
ינואר 2007
(היום הייתי מסכם את נושא האינטרנט במילה אחת - פייסבוק מאי 2013)
